Tænk strategisk fra starten

16 April 2020 Lotte Hindsberg
image

editorial

Allerede når du går og overvejer at stifte et nyt firma og du går og tænker over hvor og hvordan firmaet skal være, bør du tænke din visuelle identitet ind og hvordan du gerne vil udtrykke lige det er gør dig forskellig fra de andre via dit logo. Det er også din visuelle identitet nye kunder stifter bekendskab med først og her har du mindre end et sekund til at overbevise kunden om, at han skal købe dit produkt eller ringe til dig. Hvis ikke søger han videre og finder en anden.

Det er derfor vigtigt at der er sammenhæng i mellem dit logo og identitet og det du står for som virksomhed. Sæt de nødvendige penge af i budgettet til en dygtig grafiker og inddrag ham allerede tidligt i processen og få glæde af hans erfaringen med form og farver. Fald ikke for fristelsen og lav det selv eller få en veninde, der har lavet et par stykker til at designe det. Det kan være dyre penge at spare på sigt. 

Hvordan ser et godt logo ud?

Et logo som huskes og genkendes er enkelt i sit design og fungere uanset, om det ses på en kæmpe plakat eller om den er på en telefonskærm og er 1 x 1 cm stort. Det skal fungere idag, men også om 10 år. Hvis du tænker over de logoer du kender, vil du kunne se at mange af dem er overraskende enkle, men de virker. Facebooks enkle hvide f på en blå baggrund, McDonalds gyldne buer og Shelltankens muslingeskal. Den sidste er interessant, da den har gennemgået små ændringer i gennem tiden, men så lidt at det er de færreste der har lagt mærke til det. Det har gjort at deres logo den dag i dag stadig fremstår enkelt, men også moderne og tidssvarende.

More articles