Når folket skal samles i forbindelse med brøndboring
Dette følgende eksempel er nok ikke noget, der vil gælde ved a-hoejfeldt.dk, som er førende blandt brøndboringsfirmaer, men det kunne sagtens tænkes at være forekommende i en mindre virksomhed, der ikke er lige så konkurrencedygtig eller har lige stå store kunder, som de nævnte her har.
Men derfor synes vi alligevel, at der skal skrives om det, så du har en idé om, hvad du skal gøre, hvis du har et firma, hvor der pludselig er brug for samling – eller hvis der egentlig ikke er.
For vi taler ikke om samling ved, at man skal holde møder, om man så er samlet forud for planlægning af en brøndboring, eller hvis man lige skal samles ude på opgaven med at lave en brøndboring, hvor man fordeler opgaverne mellem sig.
Det er jo den slags, man er nødt til at gøre, når der skal laves brøndboringer.
Vores eksempel er mere den slags, hvor der måske verserer rygter i krogene angående firmaet, en medarbejder eller lignende, som måske peger i en negativ retning.
Du kender måske H.C. Andersens historie “Det er ganske vist” om den fjer, der blev til fem høns.
Den slags har aldrig været mere aktuelt end nu, hvor kommunikationen foregår så hastigt via nettet, telefoner og sociale medier, og man skulle så tro, at den slags ville være let at stoppe på samme måde, men rygterne spreder sig nu om dage hurtigere end steppebrande.
Og det duer ikke at opsøge kilden for at se, hvor det er opstået, for der er rygtet allerede stukket så meget af, at det dårligt kan genkendes af ophavsmanden.
Rygtet kan være alt fra, at en person stjæler af kassen, eller regnskabet for firmaet ikke ser så godt ud, så man er på vej ind i en fyringsrunde.
Hvis de myter har spredt godt om sig, så er det måske værd at samles for at aflive dem, men hvis man kan mærke, det sker i et mindre omfang, så kan man godt tie det ihjel af sig selv.