Et trick til et malerfirma i Hedehusene for at gøre kunderne glade

03 August 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Det her trick, som et malerfirma i Hedehusene kan anvende, er næsten så simpelt, at det kommer til at gøre helt ondt at overveje, hvorfor man dog ikke tænkte på det noget før, hvis man da ikke allerede gør det.

Desuden kommer du nok til at sige, at det trick kan du da også bruge i dit eget firma, for alle firmaer benytter sig jo af dette element – og så gør du det bare.

Det drejer sig ganske simpelt om, at man skriver små beskeder på fakturaen, der gør dem personlige.

Det er det!

Måske lyder det lidt for let og måske som tidsspilde, for i moderne tid sender man jo de fleste fakturaer per mail eller lignende, så hvorfor skulle man bruge tid på at udskrive dem, skrive i hånden på dem, scanne dem ind igen og sende dem?

Den slags behøver du sådan set ikke, for det kan også hjælpe bare lige at skrive noget elektronisk på selve fakturaen eller i den medfølgende mail, selvom det første er at foretrække.

Men tænk lige på det fra dit eget synspunkt: hvis du har bestilt en vare eller en service, og man får den udført godt nok, så er man måske glad og kommer igen.

Men hvis firmaet gør sig den indsats at gøre deres faktura personlig og virkelig sige tak for samarbejdet og påpege, at man glæder sig til at se dem igen, så øger det markant chancen for, at man kommer igen, for man føler sig personligt behandlet.

Det er også det, som mange firmaer slår sig på nu om dage, hvor meget foregår digitalt og over nettet, hvor man ikke har meget kundekontakt, at man netop gør det personligt.

Således kan man også udvide det til at sende et stykke slik eller andet med forsendelsen, hvis der er tale om en vare.

More articles